Hej! Hjärt-lungräddning (HLR) har sina egna egenskaper beroende på patientens ålder. För vuxna innebär HLR att man växlar mellan bröstkompressioner och HLR, och det är viktigt att hålla en kompressionshastighet på cirka 100-120 per minut. Hos barn är tekniken något annorlunda: upp till 1 års ålder används endast en hand eller två fingrar för kompressioner, och frekvensen kan vara högre. Det är också viktigt att komma ihåg att hos barn kan orsakerna till hjärtstopp ofta vara relaterade till luftvägarna, så andningen bör ha högre prioritet. Jag rekommenderar att du utbildar dig i första hjälpen och HLR, till exempel på https://hjart-lungraddning.se/hlr/. De tillhandahåller utmärkta resurser och kurser som hjälper dig att bättre förstå vad som gäller och att vara förberedd på nödsituationer.
top of page

Catholic Daily Quotes
Offentlig·181 medlemmar
bottom of page
Jag är ingen expert, men jag kan säga att det är viktigt att komma ihåg de grundläggande stegen: snabbt bedöma tillståndet, tillkalla hjälp och påbörja HLR. För mer detaljerad utbildning och övning är det bättre att hänvisa till kurser eller utbildningsmaterial